سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://ofoghhasanabad.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ

عکاسی پرتره (چهره پردازی) عبارت است از ثبت شکل یک فرد و یا تعداد محدودی از افراد بوسیله عکاسی، که البته در این نوع عکاسی عموما تاکید برروی چهره و حالات چهره است . هدف عکاسی پرتره، نمایش شکل، شخصیت و حتی خلق و خوی افراد می باشد. در عکاسی همانند سایر انواع چهره پردازی ، تمرکز عکاس برروی چهره ی فرد است ؛ اگر چه ممکن است تمام بدن و پس زمینه در عکاسی نیز در عکس دیده شود .
معمولا پرتره ، یک عکس فوری نیست ، بلکه تصویری کادر بندی شده از یک فرد در حالت ساکن است . بیشتر اوقات ، پرتره ، تصویر فردی است که مستقیما به دوربین نگاه می کند.

 


تاریخچه عکاسی پرتره

عکاسی پرتره ازهمان بدو اختراع و رواج دوربین بوجود آمده است . تهیه عکس پرتره ، روشی ارزانتر و دست یافتنی تر از نقاشی پرتره است که تا قبل از رواج دوربین برای ثبت تصاویر چهره های سرشناس استفاده می گردید.

در اواسط قرن نوزدهم ، هزینه ی نسبتا پایین عکسهایی که با تکنیک داگرئوتیپ گرفته می شوند، سبب رواج این سبک در چهره پردازی گردید. ( این روش ، اولین سبک عملی عکاسی است که در آن تصویر برروی صفحاتی از جنس فلز یا شیشه تشکیل می شد. نام مخترع این سبک لوئیس داگر است ) به سرعت در شهرهای بسیاری در سرتاسر دنیا، آتلیه هایی دایر گردیدند که برخی از آنها روزانه بیش از 500عکس می گرفتند . این سبک اولیه با چالشهای فنی نظیر طولانی بودن زمان نوردهی مواجه بود.

سوژه ها معمولا در مقابل پس زمینه های ساده قرار گرفته و نور پردازی به آنها از طریق تابش نور ملایم از پنجره ی بالای سر آنها و انعکاس نورهای موجود به کمک آینه صورت می گرفت . با پیشرفت تجهیزات عکاسی، امکان گرفتن تصاویر با مدت زمان نوردهی کوتاهتر بوجود آمد و عکاسان آزادی عمل بیشتری بدست آوردند و بدین ترتیب توانستند سبکهای جدیدی در عکاسی پرتره ابداع نمایند.

با گسترش تکنیکهای عکاسی، عکاسان پا از آتلیه فراتر گذاشته و استعدادهای خود را به سمت میادین جنگ ، آن سوی آبها و مناطق دوردست سوق دادند.
چند تن از عکاسان معروف با برپایی آتلیه های متحرک و عکاسی در مناطق مختلف، چهارچوبهایی را برای عکاسی پرتره و عکاسی در میادین جنگ وضع نمودند. از بین آنها می توان به آتلیه متحرک ویلیام شو به نام
Daguerrotype saloon ، آتلیه Photographic Van راجر فنتون و .... اشاره کرد
[ دوشنبه 89/6/15 ] [ 6:31 عصر ] [ جمشیدی حسین ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ محل درج علاقه مندی ها معرفی منطقه و ارائه تجارب آموزشی و فن آوری و تصاویر منطقه جرقویه و ... می باشد . ما را از نظراتتان محروم نفرمائید .
موضوعات وب
امکانات وب



بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 22
کل بازدیدها: 400248